Go to grow logo link
Exprofesso facebook
Exprofesso linkedin
Exprofesso Google plus
Exprofesso Twitter
Exprofesso Google plus

Blog

KORZYŚĆ NA ZAMÓWIENIE czyli dlaczego warto mieć swoją grę.

15.03.2017 Kategoria: Wiedza

Zamówienie własnej gry daje ogromne możliwości nie tylko w zakresie jej mechaniki i fabuły, ale także szczegółowego ustalenia celów, które mają grze przyświecać. Takie rozwiązanie pozwala dokładnie zaplanować aktywności uczestników i przewidzieć zachowania, które mogą pojawić się w czasie gry, a co za tym idzie – skutecznie pracować na wartościach i postawach.

Komunikowanie wartości firmy i modeli kompetencyjnych zwykle okazuje się dla trenera trudnym zadaniem – uczestnicy szkoleń niejednorodnie postrzegają takie działania jako korporacyjny, nic nie wnoszący bełkot i mają problem z identyfikowaniem się z przedstawianymi treściami. Sytuacja znacząco się zmienia, gdy mamy do czynienia z grą. Dzięki przeniesieniu działań w alternatywny świat, uczestnicy mogą sprawdzić, jak poszczególne wartości/kompetencje działają w praktyce, nawet gdy jest ona odległa od ich codziennych obowiązków zawodowych. A od zrozumienia i identyfikacji z prezentowanymi treściami już tylko krok do ich wdrożenia.

Projektowanie gier
Stworzenie gry na zamówienie, czyli dokładnie według specyfikacji klienta, niesie ze sobą jeszcze jedną ogromną korzyść – pozwala na zbudowanie produktu od podstaw, a co za tym idzie, na jego ogromną elastyczność.

W Exprofesso jesteśmy w stanie dopasować grę do każdych niemal warunków brzegowych – w zależności od czasu trwania rozgrywki, liczby uczestników, kwestii rywalizacji między uczestnikami/zespołami lub jej braku. W komunikowaniu wartości firmy doskonale sprawdza się zmierzenie się uczestników z systemem samej gry, natomiast profile kompetencyjne niejednokrotnie wymagają wyzwań stojących na linii współpracy między zespołami lub poszczególnymi graczami.

PRZYKŁAD? PROSZĘ BARDZO! 🙂

Dla jednego z naszych klientów przygotowaliśmy grę onboardingową, której celem było zakomunikowanie świeżo zatrudnionym pracownikom wartości panujących w korporacji. Gra ma formę planszówki, w której celem jest przywrócenie światu dostaw energii i została klientowi sprzedana na licencji w zestawie ze szkoleniem train the trainer. Gracze rywalizują z systemem gry realizując cele zespołowe i indywidualne – niejednokrotnie sprzeczne z celami innych graczy, wymagające podjęcia decyzji odnośnie priorytetów.

Dzięki ścisłej współpracy z klientem udało nam się w grę wpleść zadania oparte na realnych sytuacjach występujących w organizacji. Postępowanie zgodnie z wartościami firmy w długiej perspektywie było nagradzane, choć na graczy, jak w życiu, czekały pokusy załatwienia czegoś szybko i od ręki, z pominięciem procedur. Działania takie przynosiły chwilowy efekt, ale – jak to zwykle w pracy bywa – ostatecznie generowały kolejne problemy, z którymi uczestnicy w wyznaczonym czasie musieli sobie poradzić.

Projektowanie gier

Praca nad grą rozpoczęła się od serii spotkań z klientem, na których ustaliliśmy cele i warunki brzegowe gry. Kolejny etap to opracowanie mechaniki i szczegółowego scenariusza. Stworzenie zadań wymagało nie tylko czasu i wzmożonej pracy koncepcyjnej zespołu, ale także bardzo bliskiej współpracy z klientem, aby maksymalnie wykorzystać możliwość odwzorowania codziennych zadań pracowników w świecie gry. Gdy etapy te były zamknięte, przyszła pora na pierwsze testy – początkowo na improwizowanych planszach z umownymi znacznikami.

Po wprowadzeniu drobnych poprawek przyszedł czas na pracę nad ostatecznymi wersjami tekstów i grafiką zgodną z dostarczonym nam brandbookiem. Potem jeszcze tylko produkcja i najbardziej emocjonujący etap – oddanie gry klientowi. W tym konkretnym przypadku łączyło się ono z przeprowadzeniem gry dla pierwszej grupy docelowej.

Z dumą możemy powiedzieć, że odnieśliśmy niemały sukces – wszyscy biorący udział w grze wyszli z niej nie tylko zadowoleni, ale też świadomi jej celów. Każda z zapytanych przez nas osób wyraziła opinię, że gra jest doskonałą metodą budowania identyfikacji nowych pracowników z wartościami firmy.

Kolejne grupy nowych pracowników korzystają z naszego produktu, a grą zainteresowały się również inne europejskie oddziały klienta – krótko mówiąc, gra podbija świat! J

A więc jak: zamawiacie grę?:)

Nasi klienci

  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera