Go to grow logo link
Exprofesso facebook
Exprofesso linkedin
Exprofesso Google plus
Exprofesso Twitter
Exprofesso Google plus

Blog

Testujemy kolejną grę!

31.01.2013 Kategoria: Wiedza

Ależ panie Heinrichu Keffer, produkowanie opraw do książek jest długofalowo nieopłacalne! Proszę spojrzeć, jak tylko zmienimy technologię produkcji (a jesteśmy o krok od wynalezienia czcionki ruchomej) będziemy potrzebowali znacznie więcej zdobień na grzbiety! Niestety nie mogę doinwestować produkcji opraw, za to jestem skłonny przeznaczyć nasze środki na warsztat pana Justa. Tak, piękne okucia to jest to, czego teraz najbardziej potrzebujemy…


W ciemne, styczniowe popołudnie grupa osób zebrana w naszej siedzibie na Żaglowej 13a przeniosła się w mroczne czasy końca średniowiecza, do drukarni Johannesa Gutenberga. Cztery zespoły, składające się z mistrza pracowni i trzech czeladników prowadzących własne warsztaty, podjęły rywalizację o zwiększenie sprzedaży produkowanych ksiąg na współczesnym rynku. A wyzwanie nie było błahe. Konieczność zachowania balansu między inwestycjami w rozwój i potrzebami produkcji, drobne konflikty pojawiające się wśród niezadowolonych z dystrybucji dóbr czeladników i wreszcie problem z optymalnym zagospodarowaniem pracowników to problemy, z którymi musieli zmierzyć się uczestnicy, testujący naszą nową grę symulacyjną. Zaskakujące zamówienia, drobne wydarzenia losowe, które wymagają modyfikacji przyjętych strategii, nieprzewidziane koszty i wreszcie konkurencja, która nigdy nie śpi (a często podsłuchuje) – cóż, praca w warsztacie drukarskim naprawdę nie okazała się być prosta!

Pracownia Gutenberga to gra symulacyjna dla biznesu, której najważniejszymi celami edukacyjnymi jest nauka zarządzania sytuacyjnego oraz zarządzania zespołem. W trakcie rozgrywki uczestnicy poznają również podstawy planowania i wyznaczania priorytetowych zadań, obserwują konsekwencje swoich decyzji i uczą się oceniać ryzyko.
Gracze biorący udział w rozgrywce podzieleni są na czteroosobowe teamy, połączone wspólnym celem do osiągnięcia – wynalezieniem czcionki ruchomej oraz zgromadzeniem jak największej ilości złota w skarbcu pracowni. Jednak dróg do sukcesu jest równie dużo, co czynników wpływających na jego osiągnięcie. To bowiem od podjętych przez graczy decyzji, redystrybucji posiadanych dóbr i przyjętej strategii będzie zależeć późniejszy triumf lub porażka. By osiągnąć zamierzony cel, nie da się działać w pojedynkę. Skuteczne komunikowanie, argumentowanie i współpraca w zespole są kluczem do zaplanowania dobrej strategii, która przyniesie pracowni zwycięstwo.

Gra przeznaczona jest dla wszystkich osób, dla których istotne jest rozwijanie kompetencji komunikacji interpersonalnej, pracy zespołowej i zarządzania ludźmi, w szczególności team- leaderów i menedżerów średniego i niższego szczebla.

Nasi klienci

  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera