Go to grow logo link
Exprofesso facebook
Exprofesso linkedin
Exprofesso Google plus
Exprofesso Twitter

Blog

Elektryzujące zmagania – Pionierzy energetyki

24.04.2013 Kategoria: Wiedza

Jest początek XX stulecia. Warszawa zdecydowała się właśnie na budowę swojej elektrowni, która zapewni mieszkańcom prąd w każdym domu. Aby jednak projekt okazał się sukcesem, trzeba ich przekonać do podłączenia się do sieci.

Mają się tym zająć trzy spółki, powołane przez miasto. A zadanie nie jest łatwe – trzeba dotrzeć do różnego rodzaju klientów, o zróżnicowanych oczekiwaniach, w kilku dzielnicach przedwojennej Warszawy. To wyzwanie dla graczy, którzy zasiądą by rozegrać grę symulacyjną „Pionierzy energetyki”.
Gra przeznaczona jest dla grupy 15-20 uczestników, którzy dzielą się na trzy firmy dystrybuujące energię w Warszawie. Każda z nich musi dokładnie zaplanować strategię rozwoju tego nowego biznesu, w perspektywie 3 lat. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby klientów, a tym samym zwiększenie wartości początkowej swojej spółki. Liczą się nie tylko pozyskani klienci, ale również rozwój infrastruktury, zyski, ewentualne kredyty bankowe i zadłużenie firmy.

Gra symulacyjna Pionierzy Energetyki pozwala uczestnikom poznać złożone problemy zarządzania rozwijającą się firmą. W trakcie rozgrywki uczą się oni nie tylko zarządzania i planowania strategicznego, ale stykają się z problemami logistycznymi, budżetowymi oraz budowania przewagi marketingowej nad konkurencją. Gra uczy również zasad budżetowania i rozliczania projektów oraz sporządzania sprawdzań finansowych z wykonywanych zadań. Przed uczestnikami stoi wiele kluczowych decyzji, dotyczących inwestowania zasobów i doboru metod realizowania długofalowych celów firmy. To również szybka nauka analizowania i raportowania – gra składa się z cyklów. Po upływie każdego z nich rywalizujące na rynku firmy muszą się rozliczyć z wykonanych działań i sporządzić sprawozdanie finansowe.


Gra symulacyjna Pionierzy energetyki
pozwala w przystępny sposób poznać zasady planowania strategicznego i budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Ciekawa tematyka daje uczestnikom możliwość oderwania się od rzeczywistości i skoncentrowania na wirtualnym świecie gry. Problemy, z którymi się tam stykają, są jednak bardzo rzeczywiste, a wiele z wypracowanych rozwiązań będzie inspiracją do zmian w realnym świecie.

Nasi klienci

  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera