Go to grow logo link
Exprofesso facebook
Exprofesso linkedin
Exprofesso Google plus
Exprofesso Twitter

Blog

Szkolenia jako benefit?

20.09.2012 Kategoria: Wiedza

Benefity przez ostatnie kilka lat wywalczyły sobie mocną pozycję w systemach wynagrodzeń. Pozapłacowe dodatki, które mają motywować pracownika można spotkać na wielu stanowiskach, nie tylko kierowniczych. Czy szkolenie może być również jednym z nich?

Rozwijać…

Zdecydowanie tak. Wysyłając pracownika na szkolenie firma przekazuje mu jasny komunikat: jesteś dla nas ważny, chcemy byś rozwijał swoje umiejętności i poszerzał wiedzę. Na takim podejściu do szkoleń korzystają obie strony – zatrudniony może za darmo rozwijać się i swoje kompetencje, a firma w zamian otrzymuje lepiej wykwalifikowanego pracownika, któremu łatwiej będzie wypełniać swoje obowiązki i realizować zamierzone cele. Odpowiednio dobrane szkolenie może być również preludium do awansuwidzimy cię w roli kierownika, ale oprócz wiedzy, która posiadasz konieczne są również dodatkowe kompetencje w zarządzaniu ludźmi. Pomożemy ci je zdobyć, by nic nie stanęło na twojej drodze na kierownicze stanowisko.

…i motywować

Dobrze dobrane szkolenia, po których pracownik ma poczucie, że nie był to jedynie zmarnowany czas i „sztuka dla sztuki”, to również świetne motywatory.  Tego typu efekt dają szkolenia prowadzone metodami gier strategicznych i symulacyjnych, oparte o edutainment (naukę przez zabawę). Takie szkolenie pozwala na chwilę „wyjść” z codziennej roli, poszukać się w nowych sytuacjach oraz porzucić rutynę i schematy na rzecz eksperymentowania. To ważny element szkolenia, dający możliwość przetestowania konsekwencji własnych decyzji w bezpiecznych ramach gry, oraz pokazania niektórych mechanizmów – nie zawsze oczywistych, a często spotykanych w firmach. Ciekawe szkolenie może pozytywnie wpłynąć na motywację do pracy, uświadamiając pracownikowi, że firma troszczy się o niego i chce w niego inwestować. Stąd już krok do lepszego samopoczucia, większej kreatywności i pozytywnych relacji w grupie, które wkrótce przełożą się na wymierne korzyści  – również dla całej organizacji.

Nasi klienci

  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera
  • logo partnera